Mobiloperatörerna Universal Telecom och A3 har tidigare erbjudit ett relativt brett utbud av telefoni- och bredbandstjänster för såväl privatpersoner som företagskunder. Nu har de båda mobiloperatörerna gått ihop med Bredband2 och tillsammans bildar de Sveriges tredje största fiberleverantör. Nedan kan du läsa mer om Bredband2 och vad det innebär för dig som kund att ingå i det nya företaget.
Universal Telecom och A3
Universal telecom var en mobiloperatör som erbjöd både fast bredband, mobilt bredband och IP-telefoni. A3 var en lite mindre mobiloperatör som trots sin storlek erbjör ett flertal olika tjänster, såsom mobilabonnemang, mobilt bredband och fast bredband. Både Universal Telecom och A3 använde sig av Telenors mobilnät och prismässigt låg de båda företagen någonstans i mitten av mobilmarknaden.
Vad är Bredband2?
Bredband2 är Sveriges tredje största fiberleverantör och har i dagsläget över 500 000 kunder. Företaget har valt att fokusera på att leverera avskalade, effektiva tjänster till en låg kostnad. Bredband2 levererar såväl datakommunikation som säkerhetslösningar till både privatpersoner och företag. Själva beskriver de sig som leverantören som lyssnar och du bestämmer själv om du vill beställa några tilläggstjänster som exempelvis en router eller ett antivirusskydd.
Vad innebär det för kunder att de ingår i det nya företaget?
För dig som tidigare varit kund hos Universal telecom eller A3 innebär det inga större förändringar. Du behöver inte göra någonting, och ingen teknisk förändring sker på dina tjänster. Du behåller samma tjänster, priser, utrustning och eventuell bindningstid som du haft tidigare. Om du som tidigare varit kund hos Universal Telecom eller A3 behöver hjälp ska du nu kontakta Bredband2s kundservice. De erbjuder kundservice och tekniskt support via telefon, e-post och chatt.